Brooke (17) flytter fra syd London, til den snobbede overklasse by Oxford. Laureen(30) (Brooke og James' Moster) Tog dem til sig, og opgav sin store karriere i London, da begge forældre døde i et flystyrt. Laureen Mente at de måtte starte på ny, og hun mener at Oxford vil ændre deres nye liv sammen.
Hverken Brooke eller James(15) Er dybt begejstrede, men de ved ikke at Laureen har ret.
Brooke opdager mørket, og det der lever i det. I håb om at styre James ude om det hele, blander han uvidende sig selv ind i det hele.

søndag den 17. juli 2011

3

3.
Brooke.

Jeg fandt Kontoret og bankede på døren.
"Kom ind"
Jeg trådte ind af døren, og lukkede den venligt efter mig. En sekretær vippede sine små briller ned på næsen, og betragtede mig med et anklagende blik. Først fra mit hår, og så til min trøje, så til læderjakken og videre til mine korte cowboy shorts.
"Du må være Brooke Snake"
Hun havde en fipset stemme og trykkede bemærksomt sine briller på plads igen med en elegant pegefinger.
"Jeps. Det mig" Jeg slog ud med armene og gjorde en entre ved at træde et stort skridt frem. Sekretæren bag skrivebordet så helt skræmt ud.
"Rektoren ønsker at se dig" Hun pegede lige så elegant mod døren til venstre, hvor der med store sorte bogstaver stod "Rektor"
"Ja det kunne jeg regne ud" Mumlede jeg for mig selv, og gik hen til døren for at banke på, før jeg åbnede og gik ind.
Inden jeg lukkede døren, så jeg mig tilbage og frydede mig over sekretærens Vrede og strenge blik.
"Goddag Brooke, vær så venlig og tag plads"
Rektoren sad bag et stort skivebord, og var godt lænet tilbage i sin store sorte læder stol.
"Tak" Mit blik fangede hurtigt skiltet på bordet hvor der stod: Rektor Weint. "Rektor Weint" Aflsluttede jeg min sætning, og fandt plads på en stol på den anden side af skrivebordet.
"Har du din Karakterbog med?"
Jeg nikkede, og dykkede ned i min rodede taske.
Efter en tids gennemsøgning fandt jeg den og rakte den frem til ham over skrivebordet.
Jeg skar tænder. Min karakterbog var ikke det jeg var mest stolt over i hele verden.
Rektor Weint skimmede den hurtigt og rejste så halvt sit blik fra bogen.
"Et Gennemsnit på 4 er desværre ikke godt nok til denne skole"
Han lukkede bogen sammen, og lagde den midt på bordet.
"Men vi kan selvfølgelig godt gøre en undtagelse, når det er midt på skole året. Jeg forventer at se større ting fra dig Miss. Brooke"
Jeg klemte mine øjne hårdt sammen og skar tænder. Så åbnede jeg dem igen og så på ham.
"Tak Rektor Weint"
"Som jeg har hørt, har dine forældre været ude for en ulykke, og du bor nu hos din moster?"
Jeg nikkede svagt.
"Ja Laureen var den eneste værge" Svarede jeg.
"Okay. Bed hende om at møde op på mit kontor imorgen. Hun kan ringe til Min sekretær senere i dag for at aftale en tid. Nu tror jeg hellere du må komme til time. Det er lokale 76"
Jeg nikkede igen og rejste mig.
"Tak Rektor Weint"
Jeg bøjede mig over skrivebordet, og tog min karakter bog, og lagde den i min taske.

Brooke.

Efter en tids Gennemsøgning, fandt jeg lokale 76. Jeg bankede stille på døren, og en stemme lød svarene.
Jeg åbnede og trådte ind.
"Velkommen til Miss Brooke, du kan tale plads nede ved Damien"
Jeg smilede som tak, og satte mig ned ved det bagerste bord.
"Har du stadig ondt?" Hviskede han.
"Nej det okay, bortset fra at jeg tror mit haleben er blevet most"
Læreren fortsatte med at forklare en anden grads ligning. Og lagde ikke mærke til vores hvisken.
Damien Smilede charmerende til mig.
"Og du er sikker på du ikke skal et smut forbi Dr. Denovan. Han elsker nyt kød at stikke nåle i"
Jeg smilede tilbage "Nej tak. Jeg er nålerad. Det sidste jeg har lyst til er at lege omvandrende nåle pude"
Han grinede kort "Så ville du hvertfald være den pæneste omvandrende nålepude jeg nogensinde har set"
Jeg fniste svagt og pludselig vendte læren sit blik mod os.
"Forstyrrer vi miss Brooke?"
Jeg skar tænder. Første dag, og den første eftersidning var allerede på vej.
"Nej sir..."
"Vi sad lige og diskuterede hvad det sidste x kunne være i ligningen Mr. Kutchmann" Afbrød Damien mig.
"Nå Men lad os så høre mr. Salwe"
Damien og jeg vekslede hurtige skeptiske blikke. Prøvede han virkelig at redde mig for eftersidningen.
"Desværre Mr. Kutchmann. Så nåede vi ikke til et resultat"
Jeg skar tænder, og så hvordan Kutchmanns ansigt udtryk ændrede sig fra spørgende, til frydende, og derefter til vred.
"Så kan i jo diskutere videre på rektorens kontor efter skole"
Jeg havde lyst til at dunke hovedet ned i bordpladen, og bare ønske mig et andet sted hen.
Mr. Kutchmann fortsatte på sin undervisning, men kunne ikke lade være med at holde skarpt øje med os.
Damien skubbede et stykke papir hen til mig.
-Undskyld. 
-Det er okay. Jeg er vant til eftersidning hver dag efter skole. 
Det var en løgn, men jeg ville ikke have ham til at føle skyldfølelse. Hvis han ikke havde sagt noget, var det kun mig der havde fået eftersidning.
-Måske kunne vi droppe Diskussionen om x'et, og måske aftale at mødes senere? 
Jeg smilede svagt.
-Jeg syntes ellers at en samtale om et x, kunne være ret hyggelig.
-Jamen så lad os mødes senere på Central Café og så kan vi diskutere videre efter at vi har afsonet vores straf? 
Jeg så hen på ham, og nikkede svagt.

Brooke.

Da klokken ringede, Vinkede Kutchmann mig op til hans bord.
"Jeg forventer at du følger med Brooke. Vi er trods alt midt inde i året"
Jeg nikkede bare fraværende, da jeg havde travlt med at se efter Damien som forsvandt.
Han gav mig en stak bøger, og jeg lagde dem ned i min taske.
Da jeg gik ud af lokalet og ned af gangen mod rektorens kontor prikkede en mig på skulderen.
"Må jeg eskortere eder frøken ned til eftersidning?"
Damien Gik op på min side, smilede charmerende og tilbød mig en arm.
"Med glæde. Men først må jeg et smut forbi pudderbøtten"
Jeg drejede af, og han stoppede op og så efter mig.
Jeg grinte for mig selv, og gik ind på Dametoilettet.
Der stod en flok piger ved spejlene og Dyppede deres fjæs hele vejen ned i deres makeup, men da jeg kom ind forsvandt flokken og kun en enkel stod tilbage.
Jeg vendte øjne og gik hen til en spejl, og betragtede mig selv.
Jeg samlede mit hår ovre i den ene side og smilede svagt.
"Okay hør her nye London pige. Du kender måske ikke reglerne her, men lad mig sætte dig ind i dem så"
Den skingre tone gav mig et chok, og jeg opdagede at en slank, høj blondine stod ved siden af mig med hænderne i på sine taljer. Hun stirrede på mig med et strengt blik og himlede med øjnene, da jeg så på hende med en smule afsky i blikket.
"Hold dig fra Damien. Forstået? Og desuden så må andre ikke være på pige toiletterne mellem kl. tyve minutter i to til to. Og hvis du ikke har bemærket det, så holder du dig fra Skuespiller listerne, og hvis du prøver på at melde dig til årets baldronning, så vil du komme til at fortryde det"
Hun spidsede sine læber og og gav mig et elevator blik, og lo så.
Jeg grinede Svagt, og efterlignede hende, og satte hænderne i siderne og gav hende det samme elevator blik.
Hendes hår var langt, og tydeligt afbleget. Hun var iført en lyserød top dekoreret med palietter, og meget kort hvid silke nederdel, og lyserøde højhælede stiletter.
"Hvem tror du lige at du er?" Hun fnyste svagt og forsvandt så med klikkende lyde fra hendes stilleter ud af toilettet hvor hun sluttede sig til sin blondine gruppe, som stod og ventede på deres 'Dronning'
Jeg Fnyste efterligende efter hende, og kastede et sidste blik i spejlet, før jeg også forsvandt ud toilettet.
Damien stod og ventede lige uden for, og smilede nonchalant da han så mig.
"Lad os nu feste resten af dagen sammen med Rektor Weint" Fniste jeg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar